maandag 16 september 2013

Hun buikjes

In de laatste week van augustus waren we een weekje met onze honden en Sijntje, vanwege haar kwetsbare gezondheid, op vakantie. Best eng om Lexie en Jewel achter te moeten laten. Tijdens de zwangerschap zijn poezen altijd extra aanhankelijk en hechten ze aan de vaste gewoontes. Gelukkig hebben we een goede kattenoppas maar bij Lexie was wel te merken dat zij ons miste. Dieren kijken niet terug en binnen een paar minuten na onze thuiskomst was alles weer normaal.
En eten dat de meiden kunnen! Het is niet aan te slepen. Ze krijgen ook extra maaltijdjes om hun conditie optimaal te houden.
Het is hoog tijd om de kraammandjes klaar te zetten. Omdat ik maar één echte kraammand heb, de oude is echt versleten, heb ik zaterdag nieuwe verhuisdozen gekocht. Fruitdozen hebben de beste afmetingen maar met al dat gif waar het fruit en ook de dozen mee worden behandeld, zijn deze dozen niet veilig in het gebruik. Je kan er wel allemaal lakens overheen doen maar toch.

Lexie en Jewel, afgelopen voorjaar al in het oude kraamkistje in de tuin. Oefenen? ;-)


Spectaculaire foto's vallen er eigenlijk niet van zwangere poezen te maken. Over het algemeen maken ze veel meer slaapuren. Maar tot mijn schrik hield Jewel zich niet echt aan deze regel.

Deze foto is van de voorlaatste keer dat ze dit deed. Ik ben blij dat ze er nu geen interesse meer in heeft. Veel te gevaarlijk;




Ik hoef nooit lang te zoeken naar Dzjoewie. Ze woont bijna in de mandjes. Deze is een van de favoriete.

Het uitbroeden. Dat kan ook in een heel oud Ikeatentje.
Bijschrift toevoegen

Deze mand is niet zo hoog; dan zie je meer kat op de foto.
De meiden op het oude kattenbankje. Jammer dat het snoer van de sfeerlantarentjes net nog los hing.

Het oude kattenbankje kon wel een fris dekje gebruiken. Zo toepasselijk dit laken. De katjes zijn volgens mij Abessijn-variantjes.



Het baasje was de schuur aan het opruimen dus de tuin lag vol met troep. En dat vinden katten juist gezellig. 






Het buitenleven is minder behaaglijk. Lexie lekker bij de radiator.

Net als haar vader Jack ligt ze graag languit in het looppad. Doodeng, je zou haar toch even over het hoofd zien.

Dit zie ik liever.

Zo lijkt haar buik nog groter dan in werkelijkheid.

Met nog eentje van Dzjoewie die zich misschien afvraagt waarom ik zo vaak met die fotocamera in de weer ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten